رئیس شورای عالی استانها در جلسه با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری: در بازآفرینی بافت فرسوده به حاشیه شهرها توجه ویژه شود/ ضرورت جذب سرمایه‌گذاران برای پروژه‌های بازآفرینی شهری
چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
جلسه آئینی

دبیری گفت: بازآفرینی بافت فرسوده کار بسیار مهمی است و البته باید در این میان، توجه بیشتری به بافت‌های حاشیه‌ شهرها شود چرا که آسیب‌های اجتماعی در این مناطق بیشتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، شهرام دبیری رئیس شورای عالی استان‌ها در جلسه با محمد آیینی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با گرامیداشت هفته شوراها، روز کارگر و روز معلم، گفت: شوراها نماد مردم‌سالاری دینی در کشور هستند که فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس نهاد شوراها تنها سه ماه پس از پیروزی انقلاب نشان از ضرورت و اهمیت بالای آن را نشان می‌دهد.

وی افزود: شوراهای روستا و شهر به عنوان نهادی که مطالبات مردم را پیگیری می‌کنند، شناخته می‌شوند و یکی از وظایف شوراها، برنامه‌ریزی جهت مشارکت مردم در انجام امور رفاهی و اقتصادی و اجتماعی و غیره است که این دقیقا در راستای شعار سال است.

دبیری خطاب به مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری، اظهار داشت: کاری که شما و مجموعه بازآفرینی شهری شروع کرده است، کار بزرگی است.

رئیس شورای عالی استان‌ها، عنوان کرد: در راستای بازسازی بافت فرسوده، قرار بود ۹۰ درصد کار را شهرداری‌ها انجام دهند و دولت نیز ۱۰ درصد را اما دولت‌های مختلف وظیفه خود را به درستی انجام ندادند.

وی تصریح کرد: بازآفرینی بافت فرسوده کار بسیار مهمی است و البته باید در این میان، توجه بیشتری به بافت‌های حاشیه‌ شهرها شود چرا که آسیب‌های اجتماعی در این مناطق بیشتر است.

دبیری تصریح کرد: مکان‌یابی برخی پروژه‌های مسکونی مناسب نیست، گاهی در مسیر سیلاب است یا در دره‌ واقع شده است که شرکت بازآفرینی شهری می‌تواند در این زمینه کمک کند که با احیای بافت فرسوده در همان محدوده شهر که همه امکانات وجود دارد، مردم سکونت کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: عزم جدی ملی و محلی و شورایی و مردمی نیاز است تا شرکت بازآفرینی شهری بتواند مأموریت خود را با موفقیت به سرانجام برساند.

وی ادامه داد: در این زمینه، سیاست‌های تشویقی خیلی می‌تواند کارساز و مؤثر باشد. باید در جهت جذب سرمایه‌گذاران برای پروژه‌های بازآفرینی شهری حرکت کنیم و طرح‌ها، توجیه اقتصادی داشته باشد تا سرمایه‌گذار راغب به مشارکت شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها، اظهار داشت: جامعه شورایی کشور با تمام ظرفیت خود آماده تفاهم و همیاری در این زمینه است و باید در این خصوص با وزارت میراث فرهنگی نیز صحبت شود و تفاهم صورت گیرد.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی