نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها: در آزمون استخدامی آتی آموزش و پرورش، افرادی با استفاده از رابطه و جعل اسناد خود را بومی جا می‌زنند/ نهادهای نظارتی مانع از این ظلم شوند
چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
اعظمی

فاروق اعظمی سخنگوی شورای عالی استانها، گفت: متأسفانه افرادی سودجو با جعل اسناد و استفاده از رابطه، از فرمانداری‌ و کلانتری و غیره استشهاد می‌گیرند تا خودشان را بومی جا بزنند و با استفاده از این تخلف واضح، شانس قبولی خود را بالا می‌برند و فرزندان استان سیستان و بلوچستان، ضرر می‌کنند.

فاروق اعظمی نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها و سخنگوی این شورا در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به آزمون استخدامی آموزش و پرورش که به زودی برگزار می‌شود، گفت: در آزمون آتی استخدامی آموزش و پرورش امتیاز خوبی برای افراد بومی در نظر گرفته شده که شرایط و فرصت مناسبی را برای داوطلبان این آزمون فراهم می‌کند.

وی افزود: اما نکته‌ای در این میان وجود دارد که باعث می‌شود در حق عزیزان بومی سیستان و بلوچستان جفا شود.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: متأسفانه افرادی سودجو با جعل اسناد و استفاده از رابطه، از فرمانداری‌ و کلانتری و غیره استشهاد می‌گیرند تا خودشان را بومی جا بزنند و با استفاده از این تخلف واضح، شانس قبولی خود را بالا می‌برند و فرزندان استان سیستان و بلوچستان، ضرر می‌کنند.

اعظمی خاطرنشان کرد: نه تنها فرزندان استان ما متضرر می‌شوند بلکه آموزش و پرورش نیز زیان می‌بیند چرا که این افرادی که با نیرنگ خود را بومی جا می‌زنند پس از استخدام نیز با استفاده از همان روابطی که دارند، انتقالی خود را از سیستان و بلوچستان می‌گیرند و به شهرهای خود بازمی‌گردند. این در حالی است که نیاز آموزش و پرورش به معلم در مناطق محروم استان ما است که بومیان واقعی اینجا می‌مانند اما این افراد با انتقالی از استان، دست آموزش و پرورش را در پوست گردو می‌گذارند.

وی ادامه داد: متأسفانه در سال‌های گذشته نیز این اتفاق افتاده است و واحد گزینش آموزش و پرورش نیز اطلاعات نمی‌دهد. روند شکایت داوطلبان از دیوان عدالت اداری نیز وارد یک پروسه طولانی می‌شود و تا آن زمان، فردی که خود را بومی جا زده، انتقالی خود را می‌گیرد و کار تمام می‌شود.

اعظمی در پایان تصریح کرد: از وزارت آموزش و پرورش و نهادهای نظارتی درخواست می‌کنم تا با قاطعیت مقابل این تخلف و قانون‌شکنی آشکار بایستند و نگذارند حق داوطلبان بومی سیستان و بلوچستان ضایع شود.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی