نماینده استان اصفهان شورای عالی استان‌ها: تضعیف شوراها به منزله تضعیف سرنوشت مردم و مشارکت آن‌ها در اداره شهر است
چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
فلاح

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه همه دولت‌ها در حد حرف حمایت کردند اما در عمل حمایتی ندیدیم افزود: حتی به کاهش اختیارات شوراها فکر کردند، اگر شوراها تضعیف شود به منزله تضعیف سرنوشت مردم و مشارکت آن‌ها در اداره شهر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، محمدرضا فلاح با بیان اینکه کسی منکر نقش اساسی و کارآمدی شورا در اداره امور شهر و جامعه نیست اظهار کرد: شورا با مشارکت مردم می‌تواند بالاترین خدمات را به جامعه، شهرها و روستاها داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه همه دولت‌ها در حد حرف حمایت کردند اما در عمل حمایتی ندیدیم افزود: حتی به کاهش اختیارات شوراها فکر کردند، اگر شوراها تضعیف شود به منزله تضعیف سرنوشت مردم و مشارکت آن‌ها در اداره شهر است.

فلاح با اشاره به اینکه تصویب قانون مدیریت واحد شهری می‌تواند بزرگ‌ترین خدمت به مردم و نهاد شورا باشد، گفت: اجرای آن از بسیاری موازی کاری‌ها و حیف و میل بیت‌المال جلوگیری می‌کند، بنابراین اگر رضایت مردم را می‌خواهیم که از معنویات مقام رهبری است، باید قانون مدیریت واحد شهری اجرا شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم دولت اماکن تاریخی، ورزشی وآنچه شورا می‌تواند به نحو احسن مدیریت کند، به شوراها واگذار کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: بر اساس قانون اساسی، استانداران، فرمانداران و سایر مقامات کشوری که از سوی دولت تعیین می‌شوند، ملزم به رعایت تصمیمات شوراها هستند، اما شاهد هستیم که بعضی مدیران کل در سطح استان نه تنها به تصمیمات اهمیت نمی‌دهند بلکه در تصمیم گیری شورا دخالت می‌کنند؛ درخواست می‌کنم استاندار نسبت به این موارد تذکر دهد.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی