پیام رئیس شورای عالی استان‌ها به مناسبت دوازدهم اردبهشت؛ روز معلم
چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
دبیری

شهرام دبیری رئیس شورای عالی استان‌ها در پیامی با گرامیداشت نام و یاد شهید مطهری، روز معلم را تبریک گفت و تأکید کرد: ارتقای وضعیت معیشتی فرهنگیان، باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری( مد ظله العالی): «معلمان پایه‌ریز تمدّن نوین هستند؛ چون نیروی انسانیِ شایسته اگر نباشد، تمدّنی به وجود نخواهد آمد.»

هر چند گرامیداشت مقام والای معلم منحصر در یک روز نیست و معلم را باید هر روز و همیشه ارج نهاد اما ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید آیت‌الله مطهری و پاسداشت مقام معلم، فرصتی است تا بیشتر از معلم بگوییم و جایگاه بی‌نظیر او را تکریم کنیم.

به تعبیر امام خمینی (ره)، « معلمی، شغل انبیاست» و به فرموده مقام معظم رهبری، (این فقط یک شعار دل‌خوش‌کن نیست؛ این یک حقیقت قرآنی است: «وَ یُعَـلِّمُهُمُ الکِتابَ وَ الحِکمَة»، از جمله‌ی خصوصیّات پیامبران، تعلیم است.)

توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای، مرهون آموزش صحیح و نظام آموزشی پویا و کارآمد است و هزینه برای آن، در واقع سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است.

معلمان، آینده‌سازان مملکت هستند و باید با فراغ بال و آرامش فکری و ذهنی به مسئولیت مهم خود بپردازند و این، مستلزم این است که معلم ما دغدغه معیشت نداشته باشد.

هر چند با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، شرایط معیشتی این قشر عزیز بهتر شده است اما بهبود و اصلاح این طرح و ارتقای وضعیت معیشتی آنان، باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

اینجانب با گرامیداشت نام و یاد استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و با سپاس از تلاش‌های خالصانه و بی‌ منت فرهنگیان عزیز، روز معلم را به فرهنگیان گرانقدر، معلمان شریف و اساتید فرهیخته دانشگاه تبریک می‌گویم. امیدوارم همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت در پرورش فرزندانی فرهیخته، شجاع، خلّاق، باورمند و مفتخر به هویت ایرانی - اسلامی برای آینده نظام و کشور، موفّق و پیروز باشند.

شهرام دبیری؛ رئیس شورای عالی استان‌ها

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی