در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها: توضیحات نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها در خصوص خودکشی دکتر جوان در بیمارستان دلفان
چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
رضاییان

علی رضائیان در این زمینه گفت: در این موضوع هم در حق خانم دکتر جوان متخصص قلب ظلم شد هم در حق پزشکان خدمتگزار و هم در حق مردم لرستان به ویژه نورآباد و دلفان.

علی رضائیان نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به حادثه تلخ خودکشی دکتر پرستو بخشی متخصص قلب، گفت: خبر درگذشت نخبه جوان متخصص قلب و عروق خانم دکتر پرستو بخشی در ایام نوروز از چند جنبه قابل تحلیل است. 

وی افزود: خودکشی یک امر اجتماعی و پیامد تعاملات فرد با دیگران و جامعه است. بر اساس این رویکرد جامعه شناختی عواملی که در طرد اجتماعی و شغلی این پزشک جوان و در نهایت اجبار به انتخاب شیوه ای از مردن شده اند را بایستی مورد بررسی و نقد قرار داد. 

استاد جامعه‌شناسی دانشگاه ادامه داد: طبق گزارش سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی ایران این خانم دکتر جوان دو ترومای بزرگ (از دست دادن پدر و مادر) را پشت سر گذاشته است و به شدت از این اتفاقات سهمگین رنجور و محزون بوده است و وزارت بهداشت کمکی به جابجایی محل طرح ایشان نکرده است و طبق همین گزارش در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد برخی از اساتید پزشکی خرم آباد نهایت بی‌انصافی، توهین و تحقیر را در حق ایشان انجام داده‌اند.(مسئولیت این ادعا و صحت و سقم آن با روابط عمومی سازمان نظام پزشکی است).

نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: در نهایت ایشان را به بیمارستان ابن سینای شهرستان دلفان(به زعم خودشان از باب تنبیه) فرستاده که مجموعه این عوامل زمینه ی کنش مذموم و محکوم خانم دکتر جوان را رقم زده اند. تا اینجای کار توصیف وضعیتی است از زبان دیگران که در بطن ماجرا بوده و یا شاهد وقایع بوده‌اند.

رضائیان خاطرنشان ساخت: اما مسئله مهم‌تر و با اهمیت تر تحلیل تعاملات و روابط انسانی در حوزه پزشکی و تبیین روابط غیررسمی و الیگارشی شکل گرفته در این زمینه است. هرچند مجموعه مدیریتی پزشکی در لرستان تمام همت خود را برای خدمت رسانی و ایجاد رضایت عمومی بکار گرفته اند اما به گواه کنشگران فعال این حوزه اندک اساتیدی که خود را پدر خوانده پزشکی لرستان دانسته در هر گرایشی که متخصص باشند اما قافیه را به اخلاق باخته اند و با این بداخلاقی و برخورد نامناسب زمینه بدبینی دیگران نسبت به خطه لرستان  و همچنین ایجاد یأس و ناامیدی در بین پزشکان جوان و دستیاران پزشکی را فراهم کرده‌اند. (مصادیق این وضعیت در اظهار نظر دستیاران پزشکی در کانال ها و صفحات پزشکان موجود است.)

 

وی در پایان بیان داشت: در این موضوع هم در حق این پزشک جوان ظلم شد و هم در حق حوزه پزشکی و پزشکان خدمتگزار و خصوصا مردم لرستان، دلفان و نورآباد. برای تظلم خواهی از منطقه و مردم مهمان نواز لرستان و دلفان ذکر این نکته ضروری است که به گواه تمام کسانی که تجربه زیسته در این شهرستان داشته‌‌اند هر چند این منطقه از امکانات مورد انتظار محروم است اما برخورد مناسب و مهمان نوازی این مردم زبانزد است و کسانی که ولو برای مدت اندکی در شهرستان دلفان خدمت نموده اند قرار و استمرار خدمت در همین منطقه را ترجیح داده اند. مسببین این اتفاق نامیمون برای پزشک مذکور هم مدیون این نخبه جوان و هم مدیون مردمان مهمان نواز دلفان بخاطر تاثیرات غیر مستقیم پدیده بر توسعه این منطقه هستند. و همچنین بخاطر جفای شکل گرفته در حق حوزه پزشکی لرستان و پزشکان متعهدی که مشغول خدمت رسانی می باشند نیز مدیون هستند.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی