معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: تعامل با شورای عالی استان‌ها منشأ خیر برای مردم و کشور است
سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
نورعلی

نورعلی گفت: تعامل با شورای عالی استان‌ها منشأ خیر برای مردم و کشور است و نگاه اعضای شوراها نیز باید سیاستگذاری باشد و شوراها نباید دچار سیاست‌زدگی شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، مهیار نورعلی معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در نشست با بهنام مفضفی سرپرست دبیرخانه شورای عالی استان‌ها که امروز برگزار شد، گفت: زمان برای اقدامات و انجام خدمات مؤثر کوتاه است و به همین دلیل تعاملات باید جنبه عملیاتی به خود گیرد.

وی افزود: تعامل با شورای عالی استان‌ها منشأ خیر برای مردم و کشور است و نگاه اعضای شوراها نیز باید سیاستگذاری باشد و شوراها نباید دچار سیاست‌زدگی شوند.

معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار داشت: در روستاها یک برنامه پنج ساله برای توسعه وجود ندارد و باید به سنتی برویم که هر روستا یک برنامه پنج ساله ارائه دهد.

نورعلی بر اهمیت فرهنگ‌سازی در جهت ارتقای جایگاه شوراها تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: اهمیت حضور شوراها و سختی‌های کار شوراها را باید به مردم نشان دهیم و بر این مسئله تأکید شود که به خاطر تخلفات اندک، کل مجموعه زیر سوال نباید برود. همچنین برای تقویت جایگاه دهیاران باید یک جامعه از دهیاران ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در مورد روستاها باید یک همفکری انجام شود تا اهداف را بدانیم. در حال حاضر ما توسعه روستاها را کمی می‌دانیم؛ مسائلی مانند راه، اینترنت، گاز و غیره را به روستاها ببریم تا مردم در آنجا بمانند. تثبیت خیلی از سیاست‌ها، تثبیت روستا است نه توسعه و نگاه ما فقط نباید کمی باشد بلکه نگاه کیفی مهم‌تر است.

معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در پایان، گفت: تا سال ۲۰۵۰ جمعیت روستاها بیشتر می‌شود و مهاجرت مهاجرت معکوس افزایش پیدا می‌کند و باید برنامه‌ریزی ما برای توسعه چشم‌انداز آن زمان باشد.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی