سخنگوی شورای عالی استان‌ها: حل مشکلات سیل‌زدگان نیازمند عزم ملی است
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
فاروق اعظمی

اعظمی با بیان اینکه انتظار ما از دولت این است که به‌جای تمرکز بر کمک‌های استانی و استان‌های معین کمک چشمگیری از صندوق توسعه ملی به مردم سیل زده شود گفت: هوا سرد است و مردم بشدت نیاز به البسه، پتو و وسایل گرمایشی دارند و امیدواریم این موارد در کمک‌های ارسالی لحاظ شود.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص سیل سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، قصرقند و دشتیاری در روزهای اخیر درگیر سیل شده‌اند و بخش باهوکلات، بخش مرکزی دشتیاری، بخش پلان، پیرسهراب و بخش تلنگ قصرقند از روز دوشنبه درگیر سیل شده‌اند و اکثر روستاها زیر آب رفتند.

فاروق اعظمی افزود: راه‌های مواصلاتی روستاها مسدود شده، زیرساخت‌های حوزه راه از بین رفته است، خانه‌های مردم تَرک برداشته و در برخی موارد خانه‌های خشتی و گلی کاملا تخریب شده‌اند.

وی افزود: تعداد زیادی از سرویس‌های بهداشتی روستایی به دلیل جاری شدن سیل تخریب شده‌اند و یکی از نیازهای ضروری سیل زدگان ساخت سرویس‌های بهداشتی است.

عضو شورای عالی استان‌ها عنوان کرد: درخواست می‌کنیم خیرین عزیز و دولت مردان نیاز مردم به آب آشامیدنی و سرویس‌های بهداشتی را جدی بگیرند و در حد توان برای حل این مشکلات مردم پای کار بیایند.

اعظمی افزود: هلال احمر، راه و ترابری، گروه‌های جهادی و مردم پای کار هستند اما فرآیند کار کُند است و نیازمند عزم ملی برای حل مشکل سیل زدگان هستیم.

برای بازگشایی راه‌ها به ماشین آلات سنگین نیاز داریم

وی گفت: از آنجایی که ما در حوزه راه مشکلات زیادی داریم و برای خدمات‌رسانی و بازگشایی راه‌ها به ماشین آلات سنگین نیاز داریم باید استان‌های معین پای کار بیایند و ما را یاری کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حالت عادی هم برای آبرسانی به روستاها دچار مشکل بودیم و با بارندگی‌های اخیر بسیاری از شبکه‌های آبرسانی با اختلال روبرو شده‌اند و در این حوزه هم نیاز به همکاری دستگاه‌های مربوطه است.

تلفات گسترده دام‌ها در مناطق سیل زده

وی افزود: همان طور که می‌دانید معیشت مردم روستایی از طریق دامداری و کشاورزی تامین می‌شود که با سیل اخیر بسیاری از دام‌ها تلف شده‌اند و محصولات کشاورزی از بین رفته‌اند و نیاز است خسارات مردم برآورد و جبران شود.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها خاطر نشان کرد: انتظار ما از دولت این است که به‌جای تمرکز بر کمک‌های استانی و استان‌های معین کمک چشمگیری از صندوق توسعه ملی به مردم سیل زده شود.

اعظمی گفت: هوا سرد است و مردم بشدت نیاز به البسه، پتو و وسایل گرمایشی دارند و امیدواریم این موارد در کمک‌های ارسالی لحاظ شود.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی