نماینده استان همدان در شورای عالی استان‌ها: بهره‌گیری از ظرفیت‌ شوراها، می‌تواند منجر به افزایش مشارکت مردم در انتخابات شود
دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
شیرمحمدی

شیرمحمدی گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌ اعضای شوراهای شهر و روستا، می‌تواند به افزایش مشارکت مردم کمک کند. اعضای شوراها، معتمدین مردم در شهر و روستا هستند و قطعا نقش مهمی در این موضوع دارند.

علی شیرمحمدی نماینده استان همدان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به انتخابات ماه آینده مجلس شورای اسلامی، گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، مهم‌ترین اصل مشارکت مردم در انتخابات است و همه باید برای این هدف تلاش کنیم.

وی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌ اعضای شوراهای شهر و روستا، می‌تواند به افزایش مشارکت مردم کمک کند. اعضای شوراها، معتمدین مردم در شهر و روستا هستند و قطعا نقش مهمی در این موضوع دارند.

عضو شورای عالی استان‌ها ادامه داد: شکل‌گیری مجلس قوی نیازمند مشارکت گسترده مردم در انتخابات است و امیدواریم با حضور گسترده مردم در روز ۱۱ اسفند، این مهم را شاهد باشیم. با توجه به شرایط کنونی منطقه، اهمیت حضور مردم و شکل‌گیری مجلس قوی و انقلابی، بیش از پیش، نمایان است.

شیرمحمدی اظهار داشت: دشمن درصدد است با ایجاد ناامنی سیاسی، بحران‌ها و دعوا‌های حزبی و ناکارآمد نشان دادن نظام و دولت و کوچک کردن دستاورد‌های مهم درحوزه‌های مختلف از بهداشت وسلامت تا روابط بین الملل و دستاورد‌های نظامی و دفاعی و استراتژیک مشارکت مردم را بی ارزش نشان داده و با تحریم شرکت در انتخابات سبب کاهش استقبال مردم شود. چرا که به خوبی به اهمیت مشارکت عمومی در انتخابات آن هم انتخابات این دوره واقف است.

نماینده استان همدان در شورای عالی استان‌ها، خاطرنشان کرد: از منظر دیگر، نفس انتخابات، اهمیت دادن به شعور سیاسی ملت است. انتخابات موجب تقویت پایه‌های مردمی نظام جمهوری اسلامی می‌شود و میدان را برای فعالیت سلیقه‌های جدید باز می‌کند و مجال طرح دیدگاه‌های مختلف را فراهم می‌آورد. این امر به نوبه خود باعث می‌شود مردم به نظام سیاسی خودشان اعتماد کنند و آن را از خود بدانند و در مصائب و شدائد، پشتیبان آن باشند.

شیرمحمدی در پایان، تصریح کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی، نه یک امر تشریفاتی بلکه موضوعی مرتبط با حق مردم است و امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها و بارها بر این حق، تأکید کرده و مردم را تشویق به انتخاب کردن و انتخاب شدن، کرده‌اند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی