نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها: توسعه کارگاه‌های کوچک و زودبازده، باعث بهبود وضعیت اشتغال در لرستان می شود/ مدارس شبانه‌روزی تقویت شوند
سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
رضاییان

رضاییان گفت: اگر فکری به حال آمار بالای بیکاری لرستان نشود، آسیب‌های اجتماعی گریبان خانواده‌ها و جوانان ما را می‌گیرد هر چند اکنون نیز متاسفانه با این شرایط رو به رو هستیم. توسعه کارگاه‌های کوچک و زودبازده و پرداخت وام‌های خوداشتغالی، می‌تواند در بهبود اشتغال این استان، موثر باشد.

علی رضاییان نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به کمبود امکانات در مدارس شبانه‌روزی لرستان، گفت: این مدارس باید تقویت شوند و این نگاه ویژه دولت را می‌طلبد.

وی افزود: کمبود امکانات در بسیاری از این مدارس مشهود است؛ در تغذیه، اسکان و خوابگاه، سرویس ایاب و ذهاب و غیره با مشکل رو به رو هستند و اگر توجه مناسبی به آن‌ها نشود، دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی به سمت ترک تحصیل می‌روند که این آسیب‌های اجتماعی فراوانی را به دنبال دارد.

عضو شورای عالی استان‌ها ادامه داد: تقویت مدارس شبانه‌روزی در نقاط محروم استان لرستان باعث جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان می‌شود و عدالت آموزشی را بسط می‌دهد و دانش‌آموزی که خانواده‌اش وضعیت اقتصادی مناسبی ندارد، می‌تواند به آینده امیدوارتر باشد.

نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها از آمار بالای بیکاری در این استان هم گفت و اظهار داشت: آمارهای بالای بیکاری در لرستان در سال‌های مختلف تکرار می‌شود و باعث شده با پدیده مهاجرت نیروی کار جوان استان به شهرهای بزرگ و به خصوص تهران مواجه باشیم که این خود معضلات فراوانی را به دنبال دارد.

رضاییان خاطرنشان کرد: اگر فکری به حال این وضعیت نشود، آسیب‌های اجتماعی گریبان خانواده‌ها و جوانان ما را می‌گیرد هر چند اکنون نیز متاسفانه با این شرایط رو به رو هستیم. توسعه کارگاه‌های کوچک و زودبازده و پرداخت وام‌های خوداشتغالی، می‌تواند به بهبود اشتغال در لرستان کمک کند.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی