ماشاءالله سعادتمند رئیس شورای اسلامی استان قم: یکی از مهم‌ترین اصول قانون اساسی، لزوم ایجاد شوراها در روستاها و شهرها است
سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
آموزش شوراهای اسلامی روستاهای استان قم

باید آموزش ها پیش از آغاز دوره تصدی گری اعضای شورا انجام شود تا پس از این آموزش ها با دید بازتری بتوانند کار کنند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی استان قم  دیروز صبح در دوره آموزشی شوراهای اسلامی روستایی و دهیاران روستاهای استان قم که در تالار کرامت استانداری قم برگزار شد رئیس شورای اسلامی استان قم بر لزوم توسعه آموزش ویژه شوراهای روستایی در استان تاکید کرد.  

در این مراسم ماشاالله سعادتمند رئیس شورای استان قم نیز در سخنانی بر لزوم اهمیت برگزاری دوره های آموزشی در حوزه شوراها و رفع بهانه هایی چون جهل به قانون در اداره بهتر استان در بخش های شهری و روستایی تاکید کرد. 

وی افزود: یکی از مهمترین اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی، مساله لزوم ایجاد شوراها در روستاها و شهرها و امورات مختلف است. 

وی تصریح کرد: بندهای مختلفی وجود دارد که در این قانون کشور را ملزوم به اداره شورایی در بخش های مختلف می کند. یکی از مهمترین بخش های شوراها، شوراهای روستایی است. دهیار مسئول امور اجرایی روستا است و امور نیز باید تحت اشراف وی انجام شود. شورا نیز در این زمینه نظارت می کند. 

وی با ذکر این مطلب که آموزش هایی که در شورای استان برای توسعه آگاهی اعضای شورا در نظر گرفته شده است بسیارمهم است گفت: استان قم بیش از 500 عضو شورا دارد و به همین دلیل آگاهی کامل آنها نسبت به قانون دخل و تصرفات ونظارت ها بسیار مهم است. 

وی تصریح کرد: باید آموزش ها پیش از آغاز دوره تصدی گری اعضای شورا انجام شود تا پس از این آموزش ها با دید باز تری بتوانند کار کنند. 

وی یادآورشد: حدود 30 تا 40 درصد اعضای شورای روستا برای اولین بار است که در این پست قرار می گیرند و به همین دلیل ارایه آموزش ها برای آنها بسیار مهم است. 

وی گفت: لحظه بسیار تلخی است که قرار باشد با یک عضو متخلف شورا برخورد شود ولی باور داریم بسیاری از این مشکلات بخاطر جهل به قانون است.   

پس از سخنان وی نیز برنامه آموزشی ویژه روسای شوراهای اسلامی روستایی قم برگزار شد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی