نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان ها: توسعه خطوط حمل و نقل ریلی باعث پیشرفت گردشگری کرمانشاه می‌شود
شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
ملکی

ملکی گفت: استان کرمانشاه ظرفیت‌های گردشگری بالایی دارد که در راستای توسعه آن در حال برداشتن گام‌های مؤثری است و باید توجه داشت که خطوط حمل و نقل ریلی یکی از بسترهای مهمی است که اگر از آن غافل شویم در حوزه گردشگری و  پیشرفت آن عقب خواهیم ماند.

کامران ملکی نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به  قطار کرمانشاه - مشهد، گفت: با وجود موقعیت‌ها و ظرفیت‌های خوب استان کرمانشاه به عنوان استانی که در بیشتر موارد مرجعیت غرب کشور را دارد اما اوضاع آن در زمینه خط ریلی راه آهن و ارائه خدمات مربوط چنگی به دل نمی‌زند.

وی افزود: قطار کرمانشاه تقریباً سه روز در هفته حرکت داشته که مسافران بنابر تاریخ حرکت قطار باید تردد خود را تنظیم کنند که همین برنامه یکی از عوامل نارضایتی مردم است. وضعیت قطار کرمانشاه نیازمند پیگیری جدی است تا به ساماندهی مطلوب خود برسد چرا که با ادامه رویه نامناسب قطار این استان، باید شاهد کاهش مراجعه کنندگان و از دست دادن بسیاری از ظرفیت‌های خود باشد.

عضو شورای عالی استان ها اظهار داشت: آنچه که بیش از هرچیزی مسافران را اذیت می‌کند عدم برقراری هر روزه سفرهاست که همین امر سبب شده برای تهیه بلیط به دلیل هجوم خریدها با مشکل تهیه بلیط روبه رو شوند. مسافر در زمان مراجعه به سایت خرید بلیط وقتی با پر شدن ظرفیت مواجه می‌شود در صورت ضروری بودن سفرش باید به دلال‌ها مراجعه کند که بتواند همان بلیط را به ۲ برابر قیمت خریداری کند در حالی که اگر مدیریت درست و افزایش تعداد سفر را داشته باشیم می‌توان دست این افراد را کوتاه کنیم.

ملکی خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه ظرفیت‌های گردشگری بالایی دارد که در راستای توسعه آن در حال برداشتن گام‌های مؤثری است و باید توجه داشت که خطوط حمل و نقل ریلی یکی از بسترهای مهمی است که اگر از آن غافل شویم در حوزه گردشگری و  پیشرفت آن عقب خواهیم ماند.

نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان ها در پایان، گفت: از مسئولین متولی درخواست می کنم که نسبت به ساماندهی خط ریلی و قطار استان کرمانشاه اقدامات جدی و به دور از وعده انجام دهند تا کرمانشاه نیز مانند سایر استان‌ها به وضعیت خوبی در این زمینه برسد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی