نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها: انتقال مکان محل دفن زباله آمل به منطقه جنگلی شوکاشور، منتفی شد
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
برزویی

برزویی گفت: پس از انتخاب منطقه جنگلی شوکاشور به عنوان محل جدید دپوی زباله شهرستان آمل، مردم و گروه‌های دوستدار محیط زیست با این موضوع مخالفت کرده و سرانجام با اعلام فرماندار آمل، این موضوع منتفی شد.

صادق برزویی نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به موضوع دپوی زباله در آمل، گفت: سایت دپوی زباله شهرستان آمل در منطقه عمارت که بیش از ۳۰ سال پذیرای پسماند مردم است هم‌اکنون به کوه عظیم تبدیل شده است که دیگر از معضل فراتر رفته و تبدیل به بحران زیست محیطی بزرگ شده است.

وی افزود: نخستین روزهای آبان امسال ضرب‌الاجل ۱۵ روزه برای تعیین تکلیف معضل زباله آمل و انتخاب مکان جدید برای دپوی زباله از سوی رئیس جمهور اعلام شد که در پایان و پس از بررسی مسئولان براساس اولویت سه نقطه برای مدیریت پسماند انتخاب شد و در نهایت طبق نظر کارگروه، منطقه شوکاشور با موقعیت مکانی روبروی سایت نارنجستان در محور هراز انتخاب شد.

عضو شورای عالی استان ها ادامه داد: منطقه شوکاشور، منطقه‌ای جنگلی در دل جنگلهای انبوه هیرکانی است. دپوی زباله و پسماند در شوکاشور زنده کردن عمارت دیگر در شهرستان آمل است و با توجه به قرار داشتن در دل جنگل‌های هیرکانی در بدو ورود به مازندران، محدودیت‌های ثبت یونسکو، تهدیدهای زیست محیطی، مجاورت در بستر رودخانه کبیر هراز و دارا بودن خاک ماسه‌ای می‌توان در آینده شاهد شیوع بیش از پیش بیماری‌های گوارشی و انواع سرطان بود.

برزویی اظهار داشت: مردم دوستدار محیط زیست، گروه‌های دوستدار طبیعت، مردان و زنان آملی، مردم روستاهای محمدآباد و رزکه، امام جمعه بخش امامزاده عبدالله(ع) آمل که منطقه شوکاشور در این بخش واقع شده است و اعضای شورای شهر آمل، مخالفت خود را با انتخاب شوکاشور به عنوان مکان جدید دپوی زباله، اعلام کردند.

نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها، خاطرنشان کرد: در پایان و با نظر مساعد استانداری مازندران و فرمانداری آمل و بنا بر گفته فرماندار این شهر، موضوع محل دفن زباله در شهرستان آمل در منطقه شوکاشور منتفی شده است و با توجه به اینکه تاکنون برای شوکاشور مجوز محیط زیستی صادر نشد، این مکان از دستور کار خارج شد و تعیین مکان‌های دیگر برای دپوی زباله در حال بررسی کارشناسی است.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی