نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها مطرح کرد: ضرورت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت‌های سیل
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
شیخ

نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش ۵۰ تا ۷۰ درصدی بارندگی‌ها در نیمه دوم سال، ضرورت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت‌ها امری ضروری به نظر می‌رسد.

رسول شیخ نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به سیل اخیر در بخش هایی از مازندران، گفت: بارش‌های پاییزی و جاری شدن سیل در مازندران خساراتی به بخش‌های زیربنایی، کشاورزی، مسکن، ابنیه فنی و تأسیسات آب و برق وارد کرد.

وی افزود: فرقی نمی‌کند میزان بارندگی چقدر باشد، زیرساخت‌های ضعیف مازندران سبب شده که این استان در پی هر بارندگی با خسارت‌های فراوان مواجه شود. تخریب شش دهنه پل در عباس آباد، آسیب به تأسیسات آب در چالوس، عباس آباد، نور و بابل، آب‌گرفتگی منازل و صدمه دیدن ابنیه فنی و راه‌ها از مهمترین خسارت‌های سیلاب در مازندران بوده است.

عضو شورای عالی استان ها، لایروبی رودخانه‌ها را امری مهم و ضروری برشمرد و اظهار داشت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش ۵۰ تا ۷۰ درصدی بارندگی‌ها در نیمه دوم سال، ضرورت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت‌ها امری ضروری به نظر می‌رسد.

شیخ در پایان خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های ضعیف مازندران، فرسودگی شبکه‌ها و ابنیه و نبود امکانات مورد نیاز سبب شده تا مازندران در برابر حوادثی نظیر بارندگی‌ها و سیلاب و یا وقوع آتش سوزی‌ها در حوزه شهری و عرصه‌های طبیعی ضعیف و تسلیم باشد و هر سال در این بخش خسارت‌های زیادی متحمل می‌شود.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی