رئیس شورای عالی استان‌ها: نظام مسائل شوراها باید در تعامل با دولت و مجلس، استخراج شود
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
سروری در زیباکنار گیلان

پرویز سروری با بیان اینکه در تعامل با دولت و مجلس برای تولید ظرفیت‌های جدید در روستاها تلاش می‌کنیم، گفت: اگر تعاملات به طور جدی شکل گیرد و نظام مسائل شوراها و اولویت های آن استخراج شود می‌توانیم کارکرد روستاها را از مهاجر گریزی به مهاجر پذیری تبدیل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها در نخستین نشست مشترک مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری ها و روسای شوراهای اسلامی استان های سراسر کشور در مجتمع صدا و سیمای زیباکنار رشت گفت: در مبحث روستاها با عقب‌ماندگی‌های جدی روبرو هستیم لذا در دولت مردمی سیزدهم باید به روستائیان به عنوان بخش مهمی بیشتر توجه شود تا زمینه برای توسعه کشور بیش از پیش فراهم شود.

 

وی ادامه داد: پس از گذشت ۲۴ سال از شکل‌گیری شوراها در این نخستین جلسه با شوراهای اسلامی سراسر کشور امیدواریم تعامل فزاینده ای بین ما و وزارت کشور صورت گیرد.

 

سروری عنوان کرد: پیش از این نخستین همایش با دفاتر شهری کل کشور در استان لرستان برگزار شده بود اما خرسندیم که اولین جلسه با امور روستایی استانداری و دومین نشست از این سری به دلیل تعاملات سازنده با گیلان در این استان برپا شد.

 

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه از مباحث و اقداماتی که منجر به تقویت روستاها شود، استقبال می‌کنیم، اظهار داشت: روستاها ظرفی است که مظروف آن روستائیان هستند و شوراها بعنوان نمایندگان روستائیان باید مورد حمایت و تقویت قرار گیرند.

 

وی اضافه کرد: اکنون زمینه برای طرح موضوعات روستایی فراهم شده است اما نباید این جمله امام(ره) را فراموش کرد که فرمودند روستائیان را دریابید چون آنها بلندگویی برای بیان مطالباتشان ندارند، امروز با افتخار اعلام می کنیم جمهوری اسلامی ایران زمینه را برای شنیدن صدای روستائیان فراهم کرده و بسیاری از نمایندگان روستاها در شورای عالی استانها حضور دارند.

 

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: یک سوم ظرفیت شورای عالی استان‌ها بعنوان دومین پارلمان بزرگ کشور از روستائیان شکل گرفته در حالی که بسیاری از کشورهای به اصطلاح پیشرفته از این ظرفیت بی بهره‌اند، اگر این تعاملات به طور جدی شکل گیرد و نظام مسائل شوراها و اولویت های آن استخراج شود در تعامل با دولت و مجلس تلاش خواهیم کرد ظرفیت جدیدی در روستاها تولید کنیم، بطوری که کارکرد روستاها از مهاجر گریزی به مهاجر پذیری تغییر کند، این امر در توسعه کشور نقشی اساسی ایفا می‌کند.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی