نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها: عدم وجود فرصت‌های شغلی مناسب، موجب مهاجرت نخبگان کهگیلویه و بویراحمد به شهرهای بزرگ‌تر می‌شود
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
دیدار

نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها گفت: فضای کارآفرینی در کهگیلویه و بویراحمد به صورت کامل توسعه یافته نیست، همین موضوع سبب می‌شود که فارغ التحصیلان و نخبگان استان مجبور به مهاجرت به شهرهای بزرگتر شوند.

خسرو دیدار نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به معضل بیکاری در این استان، گفت: یکی از مشکلات عمده در این استان، بیکاری است. با توجه به کمبود فرصت های شغلی، بسیاری از جوانان و نیروهای کار قادر به پیدا کردن شغل مناسب نیستند.

 

وی افزود: فضای کارآفرینی در کهگیلویه و بویراحمد به صورت کامل توسعه یافته نیست، همین موضوع سبب می شود که فارغ التحصیلان و نخبگان استان مجبور به مهاجرت به شهرهای بزرگتر شوند.

 

عضو شورای عالی استان‌ها کمبود خدمات بهداشتی و درمانی را از دیگر مشکلات کهگیلویه و بویراحمد دانست و اظهار داشت: علی‌رغم جمعیت نسبتا کم استان، در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی، ضعف وجود دارد. احداث بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی مناسب با تجهیزات کافی و جذب پزشکان و پرستاران ماهر، می تواند در حل این مشکل بسیار موثر باشد.

 

دیدار خاطرنشان کرد: علاوه بر بیکاری، استان کهگیلویه و بویراحمد با کمبود زیر ساخت‌های کافی مثل جاده ها، فرودگاه، راه آهن و ارتباطات مواجه است. توسعه این زیرساخت‌ها در کنار توسعه صنعت و تولید، می تواند باعث ایجاد فرصت های شغلی و جذب گردشگران در این منطقه شود.

 

وی، عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با کمبود منابع آبی مواجه است و این مورد به تدریج شدت نیز خواهد گرفت. این مشکل از طریق حفظ آبخوان های زیرزمینی، ساخت سد بصورت اصولی و تحول در فرآیند کشاورزی و دامپروری می تواند حل شود.

 

نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد، بیان داشت: این استان ظرفیت‌های بالقوه بسیاری را برای توسعه صنعت و تولید دارد، اما با توجه به کمبود سرمایه گذاری و تمرکز بر روی تولیدات سنتی، همچنان این بخش ضعیف است و به همین دلیل، مسئولان باید تمرکز خود را بر جذب سرمایه‌گذاران اختصاص داده و شرایط سرمایه‌گذاری در استان را تسهیل کنند.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی