نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها: افتتاح آزاد راه شیراز - اصفهان گامی بزرگ در پیشرفت و رونق اقتصادی استان فارس است
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
سینا ساریخانی

ساریخانی با اشاره به افتتاح آزادراه شیراز – اصفهان گفت: این آزادراه نقش مهی در رونق اقتصادی استان فارس ایفا می‌کند.

سینا ساریخانی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با بیان اینکه استان فارس به عنوان یکی از استان‌های بزرگ و مهم کشور با داشتن انواع ذخایر عظیم معادن، صنعت، کشاورزی و گردشگری تاکنون نتوانسته آن‌گونه که شایسته است، از جایگاه مطلوبی در ساختار اقتصاد کشور برخوردار باشد گفت: بدون شک گذشت زمان و از دست رفتن فرصت‌ها، آسیب‌پذیری اقتصاد ملی را بیش از پیش افزایش می‌دهد، بنابراین‌ با برنامه‌ریزی مهندسی نوین و مدیریت درست برای کارآمد شدن اقتصاد و پیشرفت و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای تعامل فعال و پویا در عرصه ملی و بین‌الملل می‌توان جهشی بزرگ در اقتصاد فارس ایجاد کرد.

وی افزود: احداث آزاد راه و راه‌های مواصلاتی جدید و استاندارد می‌تواند رونق اقتصادی خوبی در استان فارس ایجاد کند. فارس به لحاظ جغرافیایی در منطقه‌ای استراتژیک قرار دارد که می‌تواند چهارراه ارتباطی در کشور بوده و مسیری برای ارتباط استان‌های شمال به جنوب و شرق به غرب کشور باشد.

ساریخانی اظهار کرد: افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان در چند روز آینده توسط رئیس جمهور محترم موجب خواهد شد هزینه حمل و نقل جاده‌ای در استان کاهش قابل توجه‌ای داشته باشد از سویی ارتباط استان‌های جنوبی و شمالی نیز با بهره برداری از این طرح کوتاه‌تر خواهد شد. احداث سایر طرح‌ها و جاده‌های جدید همچون اتصال شرق به غرب می‌تواند زمینه ساز توسعه حمل و نقل استان فارس و حتی کشور شود.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها: آزادراه اصفهان شیراز یکی از زیباترین و طولانی ترین پروژه آزادراهی کشور است. بنابراین با وجود طولانی بودن این محور مواصلاتی، مسافران و رانندگان از سیر و حرکت در این جاده خسته نخواهند شد.

وی تصریح کرد: بدون شک متقاضیان سفر به شیراز از مسیر آزاد راه اصفهان به شیراز نگرانی و دغدغه خدمات بین راهی را نداشته باشند. چرا که برای این مسیر واحدهای خدماتی لازم تدارک دیده شده است. هشت استراحتگاه بین جاده‌ای در طول آزادراه‌ اصفهان به شیراز ساخته شده است. این هشت استراحتگاه دارای واحدهای سوخت رسانی، رستوران، نمازخانه، فروشگاه‌های مختلف و فضای سبز خوبی می‌باشد. چهار مرکز خدمات بین راهی در مسیر رفت و چهار مرکز خدماتی نیز در مسیر برگشت می‌باشد.

ساریخانی اظهار کرد: مسیر فعلی اصفهان به شیراز ۴۸۵ کیلومتر و مدت زمان سفر نیز پنج و نیم تا ۶ ساعت به طول می‌انجامد که با افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان که بر خلاف مسیر فعلی، به شکل مستقیم است طول مسیر ۱۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر شده و حدود ۲ ساعت از زمان سفر می‌کاهد. بهره‌برداری از این پروژه ضمن افزایش ایمنی و کاهش زمان سفر و با رعایت استاندارد‌های جهانی سبب کاهش ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت در سال معادل مصرف حداقل یک روز کل کشور می‌شود.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: این آزاد راه به عنوان یکی از ابر پروژه‌های راه‌سازی کشور است، به طور قطع با بهره برداری از این آزادراه شاهد کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و زیست محیطی، افزایش ایمنی عبور و مرور و تحولی بزرگ‌ در بخش ترانزیت و رونق حمل ونقل کالا و مسافر به جنوب کشور به خصوص استان فارس، هرمزگان و بوشهر خواهیم بود.

وی اظهار کرد: امیدواریم در آینده شاهد احداث و افتتاح آزاد راه جدید دیگر مانند آزادراه شرق به غرب از کرمان به یاسوج از مسیر شهر تاریخی، صنعتی و معدنی صفاشهر باشیم.

ساریخانی گفت: با افتتاح آزادراه شیراز اصفهان شهرستان‌های شمال فارس که مسیر فعلی اتوبان شیراز - اصفهان است، متضرر نشوند.  به طور کلی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی مناطق مختلف، ساخت مسیرهای ارتباطی از جمله جاده‌های اصلی و فرعی، خطوط ریلی، بزرگراه و آزادراه‌ها است که تحقق آن به بهبود و رونق شاخص‌های اقتصادی و تجاری منجر می‌شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی