نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها: به مشکلات تعاونی مرزنشینان و تعاونی خزرنوش استان گیلان رسیدگی شود
چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
قاسمی

قاسمی گفت: یکی از مشکلات استان‌ گیلان بحث تعاونی مرزنشینان است که در سال ۱۳۸۰ تأسیس شد که شامل ۱۷ تعاونی بوده و ۵۰۰ هزار عضو داشت و ۲۰۰ هزار خانوار مشغول فعالیت و مرتبط با آن بودند اما بعد از ۸ سال فعالیت به دلیل مشکلات مالیاتی که برایش به وجود آمد، عملاً شرکت تعاونی بسته شد و مردم بلاتکلیف ماندند.

جعفر قاسمی نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات تعاونی‌های این استان، گفت: یکی از مشکلات استان‌ گیلان بحث تعاونی مرزنشینان است که در سال ۱۳۸۰ تأسیس شد که شامل ۱۷ تعاونی بوده و ۵۰۰ هزار عضو داشت و ۲۰۰ هزار خانوار مشغول فعالیت و مرتبط با آن بودند.

وی افزود: این تعاونی فعالیت‌های اقتصادی خوبی داشت و در مباحث صادرات و واردات عملکرد مناسبی داشت اما بعد از ۸ سال فعالیت به دلیل مشکلات مالیاتی که برایش به وجود آمد، عملاً شرکت تعاونی بسته شد و مردم بلاتکلیف ماندند و از مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به ویژه معاونت تعاون تقاضا دارم این موضوع را رسیدگی کنند.

عضو شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: یکی دیگر از این دست تعاونی‌ها، تعاونی خزرنوش چابکسر که متعلق به شهرستان‌های رودسر و املش است که در سال ۱۳۷۰ و با توجه به شرایط خوب تولید پرتقال در آن زمان تأسیس شد.

وی ادامه داد: این تعاونی قصد ایجاد کارخانه‌ای را در همین زمینه داشت و وسایل آن را نیز آوردند اما به علت عدم مدیریت مناسب، کارخانه ورشکست شد و ۳ میلیارد وامی که از بانک کشاورزی گرفته بودند، امروز به ۶ میلیارد رسیده و کارخانه در آستانه تعطیلی است.

قاسمی در این زمینه، گفت: با توجه به نزدیکی فصل برداشت پرتقال و نیاز به در جریان بودن فعالیت این کارخانه، تقاضا دارم اقدامی صورت بگیرد و تدبیری اندیشیده شود که کارخانه تعطیل نشود.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی