نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها: آبرفت دریای مازندران، تبعات زیست محیطی و چالش‌های اقتصادی، اجتماعی به دنبال دارد
چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
برزویی

برزویی گفت: آبرفت خزر تبعات زیست محیطی، چالش‌ها و آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را به دنبال دارد و تجارت از طریق دریا را مختل می‌کند.

صادق برزویی نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با ابراز نگرانی از آبرفت دریای مازندران، گفت: این دریا در حالی به سمت نابودی می‌رود که اقدام مؤثری برای احیا، حفاظت و صیانت از آن صورت نگرفته است.

وی افزود: ورودی دریای خزر کاهش یافته و تراز آب دریا در حال پایین رفتن است و در برخی آمار و اطلاعات اعلام شده که قریب یک متر در ۴-۵ سال اخیر دریا عقب نشینی داشته است.

عضو شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: قطع ورودی رودخانه ولگا، ورود پساب‌های خانگی و صنعتی، تغییرات اقلیمی و عواملی از این دست، خزر را به سوی نابودی رهنمون می کند و اگر اقدام مؤثری صورت نگیرد، در آینده اتفاقات ناخوشایندی برای بزرگترین دریاچه جهان رخ می دهد.

برزویی اظهار داشت: آبرفت خزر تبعات زیست محیطی، چالش‌ها و آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را به دنبال دارد. پسروی آب خزر تجارت از طریق دریا را مختل می‌کند و باعث می شود تا دیگر خبری از تردد کشتی‌های بزرگ مقیاس در بنادر نباشد و در نتیجه منجر به انفعال بنادر و تجارت دریایی می‌شود.

وی با بیان اینکه نجات خزر فقط از طریق اقدامات جمهوری اسلامی ایران تحقق نمی‌پذیرد، افزود: باید تحرکات بین کشوری و منطقه‌ای برای نجات دریای خزر صورت گیرد و یک کشور به تنهایی نمی‌تواند بار احیا و حفاظت از این پهنه آبی را به دوش بکشد.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی