نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان ها: دستگاه‌های اجرایی بیش از گذشته از حوزه تولید حمایت کنند
سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
ملکی

ملکی گفت: بهتر است با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به حوزه تولید، دستگاه‌های اجرایی هم این موضوع را سرلوحه کار خود قرار داده و قدری بیش از گذشته از بخش خصوصی به ویژه حوزه تولید حمایت کنند.

کامران ملکی نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به سیاست انقباضی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، گفت:  با وجود مساعدت دستگاه‌های متولی و نامه نگاری‌های فراوان متأسفانه بانک‌ها در ارائه تسهیلات هیچ همراهی نمی‌کنند.

وی افزود: سیاست انقباضی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات درحالی اتفاق افتاده که دولت از سال گذشته با حذف ارز دولتی وعده تخصیص وام با هدف حمایت واحدهای تولیدی فعال را داده بود، این نکته‌ای است که از سال گذشته تمامی فعالان اقتصادی از آن گلایه دارند.

عضو شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد:  بهتر است با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به حوزه تولید، دستگاه‌های اجرایی هم این موضوع را سرلوحه کار خود قرار داده و قدری بیش از گذشته از بخش خصوصی به ویژه حوزه تولید حمایت کنند.

ملکی خاطرنشان کرد: با توجه به تورم‌ در کشور نیاز بخش خصوصی به سرمایه در گردش طبیعی است و بانک‌ها باید در این زمینه مساعدت داشته باشند اما متأسفانه برخی دستگاه‌های اجرایی صرفاً بخشی نگر هستند و به این موضوع توجه ندارند که در شرایطی که تورم و بی ثباتی اقتصادی وجود دارد ما باید قدری این شرایط را برای وصول مالیات یا عوارض تأمین اجتماعی برای صنایع راحت تر کنیم.

وی با تشکر از قوه قضائیه، اظهار داشت: مشاهده می کنیم که یکی از برنامه‌های جدی رئیس قوه قضائیه توجه به بحث تولید و کمک به فعالان بخش اقتصادی است.

ملکی در پایان بیان کرد: با حمایت دستگاه‌های نظارتی و مدیران بالادستی باید موانع را از پیش پای بخش خصوصی به ویژه فعالان در حوزه تولید برداشت تا بتوان با اتکا بر تولید داخل و بدون دغدغه برای تأمین نیاز کشور اقدام کرد.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی