نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان ها: طرح آبرسانی به منطقه محروم دیشموک، با سرعت بیشتری دنبال شود
يکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
دیدار

دیدار گفت: یکی از مناطق کشور که بیشترین تنش آبی در کشور را دارد، مناطق دیشموک و چاروسا بوده که لازم است با همت و سرعت بیشتر و تخصیص اعتبارات لازم به آن، این طرح آبرسانی هر چه سریع تر به نتیجه برسد.

خسرو دیدار نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به کمبود آب در برخی نقاط این استان، گفت: شاید برای خیلی‌ها عجیب باشد که استانی که از همه طرف در مسیر آبشارها و رودخانه‌ها قرار دارد، برخی از روستاهایش با بی آبی مواجه باشند.

وی افزود: موقعیت کوهستانی، مسیرهای صعب العبور. پراکندگی روستاها و کمتر مورد توجه قرار گرفتن، بخش‌ها و مناطقی از کهگیلویه و بویراحمد را در یک محرومیت تاریخی قرار داده است و بخش دیشموک نیز علی رغم همه ظرفیت‌ها و مردمان سخت کوش و نجیبش، نمادی از بخش‌های محروم کهگیلویه و بویراحمد است.

عضو شورای عالی استان ها ادامه داد:  مسئله‌ای که این روزها بیش از هرچیزی مردم منطقه را در دشواری قرار داده، تنش آبی روستاهای دیشموک است که مردم آن امروز با چالش تأمین آب مواجه شده و سهمیه بندی تأمین آب و حتی آبرسانی با تانکر در برخی مناطق تنها راه موقت برای کاهش مشکلات آن است.

دیدار با بیان این که یکی از طرح‌های مهم آبرسانی استان، طرح آبرسانی به بخش‌های دیشموک و چاروسا است، خاطرنشان کرد: یکی از مناطق کشور که بیشترین تنش آبی در کشور را دارد، مناطق دیشموک و چاروسا بوده که لازم است با همت و سرعت بیشتر و تخصیص اعتبارات لازم به آن، این طرح آبرسانی هر چه سریع تر به نتیجه برسد.

وی در پایان اظهار داشت: تأمین آب پایدار دیشموک و تحقق پروژه آبرسانی آن می‌تواند، رنج‌های مردم این منطقه را کاهش دهد و بخشی از معیشت مردم از جمله دامداری و کشاورزی را رونق بخشد و قصه مهاجرت‌های با ریشه محرومیت در دیشموک کاهش یابد.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی