در گفت وگو با رئیس مرکز آموزش و پژوهش شورای عالی استان ها تشریح شد: در نخستین نشست ملی مشترک دفاتر امور شهری و شورای استانداری‌ها و رؤسای شوراهای اسلامی استانها چه گذشت؟
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
لرستان

نخستین نشست ملی مشترک دفاتر امور شهری و شورای استانداری‌ها و رؤسای شوراهای اسلامی استان های سراسر کشور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به میزبانی استانداری و شورای اسلامی استان لرستان، شورای اسلامی و شهرداری خرم‌آباد در شهر خرم آباد و با حضور پرویز سروری رئیس شورای عالی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، اسمعیل زیارتی رئیس مرکز آموزش و پژوهش شورای عالی استان‌ها با بیان این خبر، افزود: هدف اصلی این نشست ارتقای سطح تعاملات شوراهای اسلامی پایه و فرادست با استانداری‌ها و واحد‌های تابعه بود که در روز اول نشست پس از عرض خیر مقدم از سوی رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، نشست با سخنرانی معاون عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر امور شوراهای و شهر و روستا وزارت کشور، استاندار لرستان و پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه پیدا کرد که هر یک به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

وی تصریح کرد: در ادامه مدعوین بر اساس پهنه‌های هشت‌گانه شورای عالی استان‌ها در هشت پنل تخصصی به طرح بحث و بررسی در خصوص موضوعات مربوطه پرداختند.

زیارتی ادامه داد: در پهنه شماره یک که مدیران کل دفاتر امور شهری و روستایی استان‌های مربوطه حضور داشتند به موضوع نظام سلسله مسائل و مشکلات آموزش شوراهای اسلامی و راهکارهای اجرایی بحث و هم‌اندیشی صورت گرفت.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش شورای عالی استان‌ها، اظهار داشت: سایر پهنه‌ها نیز به بررسی موضوعاتی چون ساز و کارهای اجرای دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر نظارت شورای اسلامی استان بر سازمان همیاری شهرداری‌ها، نظام مسایل و مشکلات شوراهای اسلامی فرادست در تعامل با استانداری ها و واحدهای تابعه، ساز و کار تقویت شوراهای اسلامی استان در راستای ارایه طرح نظام مسایل و مشکلات شوراهای اسلامی در تعامل با دستگاهها و نهادهای اجرایی، بررسی نحوه هزینه کرد اعتبارات آموزش شوراها، بررسی رفع تبعیض فرآیند بازرسی و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی، پرداختند و در ادامه هر کدام از پهنه‌ها یک یا دو نفر از اعضا را به عنوان نماینده پهنه جهت ارائه نتایج و دستاوردهای مرتبط انتخاب کردند.

وی افزود: در بعدازظهر اولین روز نشست نمایندگان مورد اشاره در نشست مشترک مدیران دفاتر شهری و روستایی استان‌ها که با حضور رئیس شورای عالی استان‌ها برگزار شد به طرح موارد مدنظر و ارائه گزارش مباحث مطرح شده در پهنه مربوطه پرداختند و در ادامه سامانه آموزش مجازی شوراها (سامش)، شامل اهداف و ضرورت و قابلیت‌ها معرفی و نحوه عمل با آن ارائه و تشریح شد.

زیارتی خاطرنشان کرد: در روز دوم مدعوین همایش پس از بازدید از روستای گردشگری بیشه، ادامه کارگاه آموزشی در این روستای گردشگری با حضور فرماندار خرم‌آباد، صمیمی مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور و جمعی از معاونان شورای عالی استان‌ها در محل سالن جلسات ایستگاه راه‌آهن روستای بیشه برگزار شد.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش شورای عالی استان‌ها گفت: در این کارگاه قبل از طرح مسائل آموزشی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان لرستان به ارائه گزارشی در خصوص قابلیت‌های گردشگری و پیشینه تاریخی این استان پرداخت و پس از آن بحث و بررسی در خصوص موضوعات آموزشی ارائه شد.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی