نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها: حل مشکلات آب روستاهای فامنین و رزن، اعتبارات ملی و مناسب می خواهد
سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
سهرابی

سهرابی گفت: در روستاهای فامنین و رزن اغلب با تانکر آبرسانی می‌شود، برخی روستاها از تانکر آبرسانی هم خبری نیست، هر چند مسئولان شهرستان و استان زحمت می‌کشند اما حل این چالش آبی، بودجه و اعتبارات ملی و کافی می‌خواهد.

رضا سهرابی نماینده استان همدان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود آب در روستاهای شهرهای رزن و فامنین، گفت: متأسفانه در این روستاها، گاهی تا یک ساعت آب در شبانه روز یا حتی ۴۸ ساعت دارند و اکثراً با تنش آبی مواجه هستند.

وی افزود: در روستاهای فامنین و رزن اغلب با تانکر آبرسانی می‌شود، برخی روستاها از تانکر آبرسانی هم خبری نیست، هر چند مسئولان شهرستان و استان زحمت می‌کشند اما حل این چالش آبی، بودجه و اعتبارات ملی و کافی می‌خواهد.

عضو شورای عالی استان‌ها ادامه داد: اگر بودجه مناسبی برای لایروبی قنات‌ها تعلق گیرد و تعدادی دستگاه آب شیرین کن به روستاهای رزن و فامنین و کبودرآهنگ اختصاص داده شود، حداقل وضعیت کمی بهتر خواهد شد، برخی از روستاها همان یک ساعتی هم که آب دارند، آب شور است.

سهرابی اظهار داشت: معیشت روستائیان کشاورزی و دامداری است و اگر آب نباشد، دلیلی ندارد در روستا بمانند و شهرها مهاجرت می‌کنند که این خود مشکلات بسیاری را به همراه دارد و اگر می‌خواهیم مانع این کار شویم باید مشکلات آب شرب این مناطق حل شود.

نماینده استان همدان در شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: نیروگاه شهید مفتح همدان را می‌توان از علل کمبود آب در منطقه دانست و مسئولان فکری برای این مسئله کنند، البته همان‌گونه که اشاره کردم، مهم‌ترین چالش ما در این زمینه کمبود اعتبارات است و از دولت می‌خواهم بودجه مناسبی برای پایان تنش آبی در روستاهای فامنین، رزن و کبودرآهنگ اختصاص دهد.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی