نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها: تقویت حوزه حمل و نقل، گلستان را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار می دهد
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
حسینی

حسینی گفت: استانی در روند توسعه و پیشرفت موفق است که بتواند صنعت حمل و نقل خوبی داشته باشد و توسعه استان در گرو صنعت حمل و نقل است و گلستان نیز نیازمند استفاده از همه حوزه‌های حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی است.

سید علی اکبر حسینی نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به وضعیت حمل و نقل استان، گفت: ناوگان باری قدیمی و فراهم نبودن زیر ساخت های جاده ای، دریایی و ریلی از عمده ترین چالش های پیش روی صنعت حمل و نقل گلستان محسوب می شود.

وی افزود: بدون وجود شبکه حمل و نقل، تأسیسات و تجهیزات جانبی و ناوگان مطلوب تصور رشد و توسعه غیرممکن به نظر می‌رسد. در رشد و توسعه اقتصاد نمی‌توان نقش سیستم‌های حمل و نقل در بهینه‌سازی هزینه‌ها، زمان سفر، سرعت جا به جایی، ایمنی و سطح خدمات ارائه شده را انکار کرد.

عضو شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: صنعت حمل و نقل گلستان از این کمبودها بی نصیب نبوده و ضعف در اجرای زیرساخت‌های مرز اینچه برون، فرسودگی ناوگان حمل و نقل، ضعف در اجرای پروازهای خارجی، مشکلات ترانزیتی، افزایش هزینه‌های استهلاکی برای رانندگان جاده‌ای و دیگر مسائل مشکلاتی بشمار می‌رود که حرکت فعالان این حوزه را کند کرده است.

حسینی اظهار داشت: استانی در روند توسعه و پیشرفت موفق است که بتواند صنعت حمل و نقل خوبی داشته باشد و توسعه استان در گرو صنعت حمل و نقل است و گلستان نیز نیازمند استفاده از همه حوزه‌های حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی است.

وی گفت: فرسودگی ناوگان، محدودیت سوخت گیری در روز، افزایش قیمت روزانه لوازم یدکی و لاستیک و نبود حمایت‌های بیمه‌ای مناسب، از مشکلات مهم رانندگان و حمل و نقل باری است و از سوی دیگر فقدان راه‌های ریلی مناسب و زیر ساخت درست در منطقه اینجه برون مشکلات زیادی را برای رانندگان و از جمله تجار بوجود آورده است.

حسینی با بیان اینکه باید مشکلات این حوزه نیز  بررسی  و برنامه ریزی و راه حل مناسبی برای آن اندیشیده شود، بیان کرد: صنعت حمل و نقل جدای از توسعه اقتصادی نیست و رابطه مستقیمی با آن دارد به این صورت که این صنعت هر اندازه مختل شود بدون شک تورم، بیکاری و مشکلات اقتصادی زیادی را در پی خواهد داشت.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی