نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها: توسعه پروازهای مازندران – مشهد، منجر به تقویت کریدور گردشگری منطقه می شود
شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
شیخ

شیخ گفت: توسعه پروازهای بین مازندران – مشهد از جمله طرح‌هایی است که می‌تواند منجر به تقویت کریدور گردشگری منطقه شود. فعالان گردشگری مازندران و خراسان رضوی باید دست به دست هم دهند تا تعامل مطلوبی بین دو استان برای رونق گردشگری خزر -مشهد صورت گیرد.

رسول شیخ نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به  کریدور گردشگری خزر تا مشهد، گفت:  واقع شدن مازندران در مسیر طریق الرضا (ع) کریدور جدید گردشگری را با نام گردشگری خزر تا مشهد راه اندازی کرده که تاکنون از آن غفلت شده است.

وی افزود: در حالی مازندران از کریدور گردشگری خزر تا مشهد بازمانده که بهره‌گیری از این ظرفیت می‌تواند به رونق اقتصادی این استان کمک شایانی کند. سالانه بیش از ۵ میلیون مسافر خارجی از کشورهای مختلف به مشهد مقدس سفر می‌کنند و سهم مازندران از جذب بخشی از این مسافران خارجی ناچیز است.

عضو شورای عالی استان ها اظهار داشت: توسعه پروازهای بین مازندران – مشهد از جمله طرح‌هایی است که می‌تواند منجر به تقویت کریدور گردشگری منطقه شود. فعالان گردشگری مازندران و خراسان رضوی باید دست به دست هم دهند تا تعامل مطلوبی بین دو استان برای رونق گردشگری خزر -مشهد صورت گیرد.

شیخ خاطرنشان کرد: بیش از ۲۴۰ هزار تخت اقامتی در مشهد وجود دارد و مازندران نیز با داشتن ۱۷ هزار تخت ظرفیت خوبی برای گردشگری دارد و تعامل بین فعالان حوزه گردشگری منطقه می‌تواند کریدور گردشگری خزر تا مشهد را بیش از پیش فعال کند.

نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها در پایان تصریح کرد: توسعه و تعامل فعالان گردشگری مازندران و مشهد زمینه ساز رونق گردشگری در کریدور جدید خواهد بود زیرا سالانه مسافران زیادی به دو منطقه سفر می‌کنند و هدایت به دو استان، گردشگری دو منطقه را هدفمند و پویا خواهد کرد.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی