سخنگوی کمیسیون معماری، شهرسازی و توسعه روستایی شورای عالی استان‌ها: موافقت اعضا با تشکیل مجامع مشورتی مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی کشور
چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
کمیسیون معماری

ناصری گفت: اعضا در مورد تشکیل کمیته‌ها و مجامع ملی ذیل شورای عالی استان ها صرفا در خصوص تشکیل مجمع مشورتی مراکز پژوهشی و مطالعاتی شوراهای اسلامی موافقت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، محمد ناصری سخنگوی کمیسیون معماری، شهرسازی و توسعه روستایی شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها،گفت: امروز ۸ طرح در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

 

وی افزود: در خصوص طرح اصلاح ماده 12 قانون نوسازی و عمران شهری، کارشناس موضوع ضمن تشریح مسأله به بررسی زوایای طرح پرداخت و مقرر شد ضمن برگزاری جلسه با سازمان امور مالیاتی، نظر ارکان دولت نیز اخذ شود. 

 

ناصری ادامه داد: الحاق یک بند و سه تبصره به ماده 30 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با اصلاح تبصره به تصویب رسید و مقرر شد صرفا شورای عالی استان‌ها شیوه نامه را تهیه و اجرایی نماید. 

 

سخنگوی کمیسیون معماری، شهرسازی و توسعه روستایی شورای عالی استان‌ها، اظهار داشت: در مورد طرح مدیریت یکپارچه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کشور با عنایت به طرح موضوع در دولت، مقرر شد این موضوع از طریق کمیسیون اصلی پیگیری شود.

 

وی طرح استفساریه در خصوص ماده واحده قانون راجع به منع توقیف اموال منقول و غیر منقول متعلق به شهرداری ها را دیگر مورد بررسی‌شده در جلسه امروز کمیسیون اعلام کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به موضوع استفساریه از مجلس از طریق نهاد شهرداری ها، نیاز به طرح موضوع در شورای عالی استان ها ندارد و فلذا از دستور کار خارج شد.

 

ناصری تصریح کرد: در خصوص طرح ساختار و شرح وظایف تفصیلی در ردیف‌های شغلی دبیرخانه شورای اسلامی شهرهای بوشهر و رشت مقرر گردید موضوع به دبیرخانه شورای عالی استان‌ها ارجاع و دبیرخانه نسبت به تدوین شیوه نامه و گونه بندی ساختار سازمانی و شرح وظایف اقدام نماید و پس از تصویب در صحن ابلاغ گردد. 

 

وی اعلام نمود: بررسی درخواست عودت مصوبه شورای عالی استان ها از فراکسیون محیط زیست مجلس با عنوان اصلاح قانون مدیریت پسماند با توجه به عدم تدقیق موضوع قابلیت رسیدگی تشخیص داده نشد.

 

ناصری در پایان گفت: اعضا در مورد تشکیل کمیته‌ها و مجامع ملی ذیل شورای عالی استان ها صرفا در خصوص تشکیل مجمع مشورتی مراکز پژوهشی و مطالعاتی شوراهای اسلامی موافقت کردند.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی