نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها خواستار شد: شبکه‌های فرسوده برای مهار هدر رفت آب اصلاح شود
سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
برزویی

برزویی گفت: بخش قابل توجهی از منابع آبی از طریق تأسیسات و شبکه‌های فرسوده آبرسانی هدر می‌رود که نوسازی و اصلاح این شبکه‌ها امری ضروری به نظر می‌رسد.

صادق برزویی نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به مشکلات حوزه آب این استان، گفت: حکایت مازندران پرآبی و تشنگی است مانند آنانی است که روی معدن‌هایی از طلا روزگار می‌گذرانند و دستشان خالی است. تصور پرآبی مازندران و داشتن سفره‌های زیرزمینی غنی و چشمه سارها و آب بندان در حال رنگ باختن است زیرا سایه سنگین خشکسالی را با گذر و سفر به گوشه و کنار استان می‌توان به نظاره نشست.

وی افزود: بخش قابل توجهی از منابع آبی از طریق تأسیسات و شبکه‌های فرسوده آبرسانی هدر می‌رود که نوسازی و اصلاح این شبکه‌ها امری ضروری به نظر می‌رسد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات، پژوهش و فناوری شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: به تاکید کارشناسان و متولیان امر، پرهیز از کشت محصولات پرآب، جلوگیری از فعالیت چاه‌های غیرمجاز، اصلاح شبکه‌های فرسوده آب، تکمیل پروژه‌های سدسازی، بهسازی و لایروبی آب بندان ها و سردهنه های کشاورزی نسخه‌هایی برای رهایی مازندران از خشکسالی است.

برزویی در پایان اظهار داشت: حجم آورده‌های آبی نزولات جوی در سال‌های اخیر کاهش داشته و این وضعیت باعث کاهش منابع سفره‌های زیرزمینی آب در سطح استان شده است. از سوی دیگر افزایش ساخت وسازهای مسکونی و تقاضای برای منابع آبی جدید باعث افزایش حجم فشار به منابع موجود مخازن فعلی آب در سطح مازندران شده است.


پایان پیام/

 

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی