رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و ورزشی شورای عالی استان‌ها: طرح الحاق (1) بند و (3) تبصره به ماده 30 قانون شوراها از سوی کمیسیون رد شد
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
کمیسیون فرهنگی

گوزلی با اشاره به رد طرح الحاق (1) بند و (3) تبصره به ماده 30 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران از سوی کمیسیون گفت: از نظر اعضای کمیسیون این طرح سبب کاهش مشارکت در انتخابات شوراها می‌شود.

علی گوزلی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و ورزشی شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون متبوع خود گفت: در این جلسه 3 طرح در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: طرح اصلاح آیین نامه اجرایی ماده 2 قانون حفظ و گسترش فضای سبز اولین طرح در دستور کار بود. اما از آنجایی که این طرح دیر ارسال شده بود و پیش‌تر در اختیار اعضای کمیسیون قرار نگرفته و مطالعه نشده بود، کنار گذاشته شد و کمیسیون در این خصوص اظهار نظر نکرد.

گوزلی افزود: طرح الحاق (1) بند و (3) تبصره به ماده 30 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران دیگر طرح در دستور کار بود که از سوی اعضای کمیسیون رد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و ورزشی شورای عالی استان‌ها توضیح داد: این طرح الزام می‌دارد که نامزدهای تصدی کرسی شوراها پیش از ثبت نام می‌بایست گواهینامه آموزشی مرتبط با این حوزه دریافت و ارائه کنند. این در صورتی است اعضای کمیسیون اعتقاد داشتند، افرادی که به منظور ورود به شوراها در انتخابات ثبت نام می‌کنند دارای تخصص و تجربه هستند و دلیلی ندارد برای دریافت این گواهینامه اقدام کنند.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: همچنین نظر نمایندگان این بود که این طرح سبب کاهش مشارکت در انتخابات شوراها می‌شود.

وی اضافه کرد: افزون بر این‌ها یک طرح از سوی شورای شهر اصفهان با عنوان طرح سیاست گذاری جهت کاهش آسیب‌های مهاجرت در مقصد وصول شده بود که مقرر شد برای ماه آینده از سوی شورای ارائه کننده طرح تکمیل و بازارسال شود.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی