نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها: شرکت آب و فاضلاب در برابر مشکلات فاضلاب شهرستان کارون پاسخگو نیست
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
ناصری

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلا آب و فاضلاب شهرستان کارون گفت: شرکت آب و فاضلاب به تعهد خود در این حوزه عمل نمی‌کند.

محمد ناصری نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به وضعیت نامناسب آب و فاضلاب در استان خوزستان گفت: مسئله آب و فاضلاب یکی از مهمترین مشکلات استان خوزستان به ویژه شهرستان کارون است.

وی افزود: استان خوزستان قلب تپنده ایران است و تمام ایرانیان ذهنیت مثبتی نسبت به این استان دارند. به ویژه خاطرات جنگ تحمیلی و رشادت‌هایی که در این استان شکل گرفت سبب شده است خوزستان در ذهن ایرانیان جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. از سوی دیگر جایگاه این استان در اقتصاد کشور هم ویژه است و تاثیر زیادی در اقتصاد ایران دارد.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: با این وجود خوزستان مملو از مشکلات و مسائل دیرپاست که گویی حل ناشدنی است.

عضو شورای شهر کارون تصریح کرد:در سفر رئیس جمهور به استان خوزستان مسئله آب و فاضلاب استان از نظر نمایندگان مردم، مسئولان استانی و ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه مهمترین مسئله بوده است و این نشان‌ می‌دهد که خواسته‌های استان ما چقدر ابتدایی شده است.

ناصری اضافه کرد: این در حالی است که استان خوزستان یکی از پر آب‌ترین و ثروتمندترین استان‌های کشور است اما همچنان درگیر کم آبی و بیکاری است. یعنی خوزستان با این اقتصاد بزرگ رتبه دوم بیکاری کشور را دارد و با دارا بودن حدودا یک سوم آب‌های جاری کشور با کمبود آب با کیفیت روبه روست.

وی توضیح داد: به این ترتیب مطالبات ما به پایین‌ترین و ابتدایی‌ترین سطح رسیده است. یعنی مردم خوزستان به طور طبیعی نباید مشکل کم آبی داشته باشند اما اکنون کم آبی و سختی دسترسی به آب سالم یکی از مهمترین مشکلات استان است.

عضو کمیسیون معماری شهرسازی شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در کمیسیون معماری شهرسازی شورای عالی استان‌ها پیشنهاد دادم که یکی از برنامه‌های پیش روی این کمیسیون در سال جدید پیگیری وضعیت آب و فاضلاب خوزستان از وزارت نیرو و دستگاه‌های مربوطه باشد.

عضو شورای شهر کارون اضافه کرد: شهرستان کارون در راستای رودخانه کارون است اما دسترسی به آب سالم برای مردم مهیا نیست و مردم باید آب آشامیدنی را خریداری کنند. این مسئله مهم و البته شگفت انگیز است که در کنار رودخانه کارون دسترسی به آب سالم سخت باشد. آب موجود در شبکه لوله کشی هم بسیار بد رنگ و بد بو و بی کیفیت است.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: از 22 محله شهر کوت عبدالله به عنوان مرکز شهرستان کارون تقریبا 18 محله بدون شبکه فاضلاب است و آب فاضلاب به وسیله جوی روباز تخلیه‌ می‌شود و از آنجایی که شهر کوت عبدالله 10 متر از سطح دریا بالاتر است و به دلیل بتنی بودن جوی‌های آب، فاضلاب در خاک جذب نمی‌شود از این رو فاضلاب شهر وارد خیابان‌ می‌شود و ضمن ایجاد آلودگی، چهره شهر را هم زشت‌ می‌کند و کیفیت زندگی را کاهش‌ می‌دهد.

ناصری تصریح کرد: این در حالی است که مقام معظم رهبری بر بهبود وضعیت فاضلاب خوزستان تاکید کرده است و بودجه‌ای هم برای این مسئله اختصاص داده است اما این کار به کندی پیش‌ می‌رود و این مشکل همچنان پابرجاست.

وی بیان کرد: مسئله دیگری که وجود دارد این است که کارها به صورت ناقص انجام‌ می‌شود. به این شکل که شکبه فاضلاب در محله‌ای انجام‌ می‌شود اما آسفالت نوار حفاری که در تعهد شرکت آب و فاضلاب است، رها شده و چندین سال است که انجام نمی‌شود و در خدمات رسانی شهرداری هم تاثیر منفی گذاشته است. برای مثال ماشین جمع آوری پسماند نمی‌تواند وارد شود و پسماند‌ها را جمع آوری کند و یا شهرداری نمی‌تواند خیابان‌ها را آسفالت کند چرا که آن محله یا خیابان در برنامه اجرایی آب و فاضلاب است و کسی هم پاسخ گو نیست.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها بیان کرد: یکی از دلایل پاسخگو نبودن شرکت آب و فاضلاب این است که شهرستان کارون اداره آب و فاضلاب ندارد و شرکت آب و فاضلاب اهواز مجری شبکه فاضلاب شهرستان کارون است.

عضو شورای شهر کارون تصریح کرد: بنابراین کم کاری شرکت آب و فاضلاب سبب شرمندگی ما در برابر مردم شده است و مشکلات فراوانی برای این شهرستان به وجود آورده است.

پایان پیام/

 

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی