نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها: منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از بزرگترین مناطق آزاد جهان هنوز سینما ندارد
شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
حسن هاشم زاده سنگر

هاشم‌زاده سنگر با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو هنوز سینما و مرکز فرهنگی ندارد گفت: از وزیر ارشاد و سامزان منطقه آزاد درخواست داریم در سریع ترین زمان نسبت به تاسیس سینما و مراکز فرهنگی اقدام کنند.

حسن هاشم زاده سنگر نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها، با انتقاد از نبود سینما و مرکز فرهنگی در منطقه آزاد ماکو گفت: بنا به فرموده مقام عظمای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «چندسال است به سينماگران می‌گویم قدری روی قصه کار کنند قصه‌ی که بناست در سینما جان بدهید و تجسم ببخشيد. ملتی که سینما ندارد، مثل انسانی است که زبان از زبان‌های مورد تفاهم و تکلم را بلد نیست.»

وی افزود: متاسفانه منطقه آزاد ماکو یکی از بزرگترين مناطق آزاد جهان از داشتن سینما و مجتمع فرهنگی محروم است. منطقه‌ای که پیشانی نظام جمهوری اسلامی ایران و دروازه ورود ایران به اروپا است.

هاشم زاده سنگر تصریح کرد: این درد بزرگی است که جوانان و گروه‌های فعال در این عرصه بی‌مکان و بی‌فعالیت هستند و رنج می‌‌کشند و نمی‌توانند فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام دهند.

عضو شورای شهر ماکو تصریح کرد: منطقه آزاد ماکو با سه کشور ارمنستان، ترکیه و آذربایجان هم مرز است و بهترین محل برای ایجاد همکاری‌های فرهنگی هنری با همسایگان و ارائه ارزش های انقلاب به کشورهای همسایه است. ولی با نبود امکانات چنین کارهایی را ناممکن ساخته است. بنابراین از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان منطقه آزاد ماکو انتظار داریم با ساخت مجموعه‌هایی فرهنگی و هنری زمینه چنین اقداماتی را فراهم کنند.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی