دوشنبه, 25 تير 1397

نماینده مازندران درشورای عالی استانها مطرح کرد:
عدم نقدینگی موجب توقف تعریض جاده سواده كوه/ نحوه عملكرد پیمانكاران و مشاورین قابل دفاع نیست
۱۴۵۳۳
 ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ 
۸:۴۵:۱۸

صاحب شریفی گفت: به علت عدم نقدینگی، تعریض جاده سواد کوه  با گذشت 16 سال هنوز به اتمام نرسیده است.

صاحب شریفی نماینده مازندران درشورای عالی استانها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها با اشاره به جاده سوادکوه اظهارداشت: ساخت این جاده حدود 10 سال طول کشیده این درحالی است که به علت عدم نقدینگی تعریض آن با گذشت 16 سال هنوز به اتمام نرسیده است. لذا علاوه بر مشکل نقدینگی و تاخیر چندین ساله ی اجرای- تنها بخش تعریض- پروژه ، بحث زیباسازی این محور در شهرستان زیبای سوادکوه و سوادکوه شمالی نیز از مهمترین دغدغه ها می باشد.

وی با بیان اینکه بارها برای تخصیص تاکید و پیگیری شده است و برای تعریض محورهای سرخکلا و چایباغ دچار مشکل هستیم گفت: درصورت وجود نقدینگی ضمن تعریض این جاده، فازهای بعدی آن نظیر ساخت میادین، تقاطع های غیر همسطح و زیرگذرها نیز انجام خواهد شد.

نماینده مازندران در شورای عالی استانها در ادامه با اشاره به بحث مبلمان راه ها عنوان کرد: شوربختانه نحوه ی عملکرد پیمانکاران و مشاورین در این زمینه به هیچ روی قابل دفاع نیست و افزود: تعریض محور زیبای سوادکوه به سبب عدم رعایت نکات مرتبط با بحث زیباسازی به نازیباترین شکل ممکن در حال انجام است! نه تنها هیچ خلاقیتی مشاهده نمی شود بلکه زیبایی های قبلی محور نیز حین انجام تعریض تحت الشعاع قرار گرفت. 

شریفی در ادامه سخنان خود جهت کاهش تصادفات بر اطلاع رسانی به موقع بار ترافیکی این جاده تاکید کرد و گفت: به نسبت سال های گذشته با توجه به تعریض این جاده تصادفات کاهش پیدا کرده است و با همت مسئولین نیز می توان تصادفات جاده ها را به حداقل رساند.

وی با بیان اینکه سوادکوه شمالی به عنوان شهرستانی است که به درستی در سند چشم انداز آن ازگردشگری به عنوان مهمترین رکن توسعه در آینده نام برده شده است بیان کرد: لذا می طلبد که در تمامی حوزه ها از جمله راه منطبق بر این سند بالادستی اقدام شود. همچنین سدها و تقاطع های نازیبا، خاکبرداری های غیر اصولی و حاشیه ی جاده ها به امان خدا رها شده است.

این عضو شورای عالی استانها در ادامه بحث درآمد زایی و نصب تابلوهای تبلیغاتی را از موضوعاتی عنوان کرد که اساسا هیچ فکری برای آن نشده است و دراین باره توضیح داد: این مهم می تواند از منابع درآمدی پایدار شهرها و روستاهای مجاور این محور باشد که هیچ گونه عزم و برنامه ای برای آن دیده نمی شود.

شریفی درادامه سخنان خود تاکیدکرد: تلفیق حریم راه آهن و جاده در محور سوادکوه می تواند در صورت داشتن یک برنامه ی جامع مبدل به یکی از برندهای گردشگری در سطح کشور و خاورمیانه شود نکته ای که در هیچ پلنی دیده نمی شود. 

وی با بیان اینکه متاسفانه ادارات شهرستانی ما به ویژه اداره راه شهرستان و زحمتکشان عرصه ی راهداری شهرستان سوادکوه دارای تنگناهای لجستیکی و مالی فراوانی هستند بیان کرد: این امر خدمت رسانی مطلوب اهالی خوب شهرستان و گردشگران محترم را دچار اشکالاتی فراوانی نموده است. شایسته است در حوزه ی وزارت راه که تفکیک آن از بخش شهرسازی کاملا ضروری به نظر می رسد به راهداری هایی نظیر شهرستان سوادکوه که مسئول حفظ و نگهداری محورهای استراتژیکی نظیر فیروزکوه می باشند عنایت ویژه ای شود.


انتهای پیام/


شورای عالی استانها

DOURAN Portal V3.9.8.8

V3.9.8.8