امام جمعه سمنان در دیدار با رئیس شورای عالی استان‌ها: زمانی که خدماتی ارائه می‌شود، مردم می‌بینند و جایگاه نظام ارتقا می‌یابد
سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
دیدار دبیری با نماینده ولی فقیه در سمنان

حجت الاسلام مرتضی مطیعی امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در این استان، گفت: زمانی که خدماتی ارائه می‌شود مردم می‌بینند و جایگاه نظام در بین مردم ارتقا می‌یابد. بنابراین به فرموده امام علی (علیه السلام) این فرصت، فرصت خدمت است و باید این فرصت‌ها قدر دانسته شود چرا که این خدمت عین عبادت است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، حجت الاسلام مرتضی مطیعی امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با شهرام دبیری رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های دینی ما، مشورت جایگاه بالایی دارد، گفت: در اسلام برای افرادی که گره از کار کسی باز کند پاداش زیادی وجود دارد که از جمله مصادیق آن، شوراها هستند که در حوزه‌های مختلف مشکلات مردم را برطرف می‌کنند.

وی افزود: درست است که یک تخلف هم زیاد است اما تلاش‌ها و خدمات زیادی از سوی مدیریت شهری انجام می‌شود که در مجموع خدمت بیشتر از تخلفات است.

حجت‌الاسلام مطیعی ادامه داد: خوشبختانه عمده شوراهای استان در راه خدمت به مردم آمده اند هرچند که این خدمت رزومه و جایگاهی هم برای افراد به ارمغان می آورد.

امام جمعه سمنان بیان کرد: بارها شده است که مردم نیمه شب با اعضای شورا تماس گرفته اند و مشکل خود را گفته اند و اعضای شورا برای حل مشکل پیش قدم شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، اظهار داشت: در خصوص تخلفات هم ما باید راه تخلف را ببندیم و طوری نشود که کسی برای حضور در شورا طمع کند و برای استفاده از رانت وارد این مجموعه خدوم شود. بنابراین ما نباید زمینه را ایجاد کنیم و شرایطی باید ایجاد شود که افراد نتوانند تخلف کنند. اما در مجموع روند شوراها خدمت است و تخلف معدود است که باید راه آن بسته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی خاطرنشان کرد: زمانی که خدماتی ارائه می‌شود مردم می‌بینند و جایگاه نظام در بین مردم ارتقا می‌یابد. بنابراین به فرموده امام علی (علیه السلام) این فرصت، فرصت خدمت است و باید این فرصت‌ها قدر دانسته شود چرا که این خدمت عین عبادت است.

وی در پایان تصریح کرد: مسئله دیگر اولویت‌بندی در کارهاست و این مهم است که بر اساس نیاز مردم کارها انجام دهد و کارهای نمایشی در اولویت های بعدی قرار داده شود.

همچنین در این دیدار، حسین گل هاشم رئیس شورای اسلامی استان سمنان نیز، گفت: از افتخارات شوراها این است که ۹ اردیبهشت سالروز تأسیس نهاد شوراها، با فرمان امام خمینی (ره) بوده و ذات شورا مردمی بودن است.

وی افزود: حضور آقای دبیری برای سمنان ارزشمند است و ایشان از افراد خیّر و شاخص کشور هستند.

رئیس شورای استان سمنان تصریح کرد: حاج آقا مطیعی هم از یادگاران دفاع مقدس و انسان بسیار شریفی است که عامل اصلی اتحاد در مجموعه مدیریتی استان است.

پایان پیام/

 

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی